چند پیام مدیریتی

کاانال آبکنار ما


⭕️پیام ۱

نمی توانید به تنهایی همه ی کارها را انجام دهید ، مهم نیست چقدر مدیر بزرگی باشید . کشیدن تمام بار ، تا رسیدن به هدف های سازمان به نفع شما نیست.

تفویض اختیار را جدی بگیرید.


⭕️پیام  ۲

اطلاعات بدهید

کارمندان شما تشنه ی اطلاعات هستند.
اما بعضی از مدیران طوری اطلاعات را مخفی می کنند که انگار مسئول مراقبت از گاو صندوق هستند.
به جای آنکه اطلاعات را از کارمندهایتان دریغ کنید، آن را در اختیارشان بگذارید. به آنها بگویید در سازمان چه خبر است و چه اتفاقاتی در پیش است.
با دادن اطلاعات هم آن ها را به ابزار لازم برای تصمیم گیری بهتر مجهز می کنید و هم به عنوان انسان به آنها احترام بیشتری گذاشته اید.

همه همین را می خواهند.

 

 

⭕️پیام ۳

بفهمیم که هیچ چیز دائمی نیست ، چیزهای قدیمی می روند و چیزهای جدید می آیند ، هیچ تغییری بدون دلیل نیست ، حقیقت را به خودتان بیاموزید ، تغییرات اتفاق می افتند و شما باید آن را بفهمید ، ممکن است به مرور چیزهای جدید تر را بیشتر بپسندید و دوست داشته باشید.

 

 

⭕️پیام ۴

مراقب اهداف باشید

هر چند وقت یک بار اهداف را دوباره مرور و در صورت لزوم به روز کنید.
کسب و کار یک فعالیت پویاست و اصلا نمی تواند ایستا بماند. مهم است که هر چند وقت یکبار مطمئن شوید که اهدافتان هنوز با رؤیای نهایی تان ارتباط دارد. اگر اینطور است، می توانید به کارتان ادامه دهید وگرنه دوباره اهدافتان را ویرایش کنید و برنامه هایتان را تغییر دهید.

 

 

⭕️پیام ۵

اگر بدنبال یادگیری مستمر در کسب و کارتان هستید و بدنبال مشاوری میگردید که تمام نقاط قوت و ضعف سیستم تان را به رایگان به شما نشان دهد خیلی ساده؛ تعداد زیادی از آنان در کنارتان هستند!!!

مشتریان شما بهترین منبع یادگیری هستند.
کافی است از امروز تصمیم بگیرید یک فرم نظر سنجی ساده در آخر کار به مشتری تحویل دهید خواهید دید سیل عظیمی از نظر راهکار و پیشنهاد به سمت تان سرازیر میشود.

کافی هست مهارت انتقاد پذیری را کمی در درون خودتان بیشتر پرورش دهید به سرعت خواهید دید که نقاط ضعف کسب و کارتان به سادگی توسط مشتریان به شما گوشزد خواهد شد.

 

 

⭕️پیام ۶

روابط تجاری، فقط پول و بیزینس نمی خواهد بلکه آداب و تشریفات خود را نیاز دارد. امروزه پروتکل های نوشته و نانوشته فراوانی در جهان وجود دارد که رفتارهای کسانی که در جلسات بین المللی شرکت می کنند را استاندارد و ارزیابی می کند.

این که شما هنگام ملاقات با مدیرعامل یک شرکت بزرگ اروپایی ، چه نوع لباسی بپوشید یا کدام یک از دکمه های کت تان را ببندید یا کارت ویزیت تان را چگونه به او بدهید و کارت ویزیت او را چگونه بگیرید و چه رفتاری با کارت او داشته باشید، در اصل و ذات خودشان امور مهمی نیستند و به هیچ کجای کائنات بر نمی خورد که شما چه ظواهری را رعایت کرده یا نکرده اید؛ اما مسأله اینجاست که شما به عنوان یک مدیر و تاجری که در سطح بین المللی کار می کند، "تحت نظر" طرف های مقابل هستید و از سوی آنها "قضاوت" می شوید و این قضاوت، مبنای "تعاملات کاری" تان است.

 

 

⭕️پیام ۷

تفاوت بین مدیریت و ریاست

◀️ ما واژه های مدیریت و ریاست و مدیر و رییس را بسیار شنیده ایم ولی هیچگاه پرسیده ایم بین این دو چه تفاوتهایی هست ؟ آیا واقعا مدیر با رییس متفاوت است ؟
آیا این واژه ها به درستی استفاده می شوند؟
باید بگویم متاسفانه این عناوین به درستی استفاده نمی شوند.

 🔺مدیریت خلق و تولید روشهای مدون و قابل قبول با توجه به شرایط و محدودیتهای موجود برای رسیدن به هدف می باشد یعنی هدف تعریف می شود و این مدیر است که با توجه به تمام محدودیت های سازمانش و با توجه به شرایطی که در آن قرار دارد اقدام به هدایت سازمان نموده و روشهای جدید همراه با خلاقیتهای پایدار را تولید و خلق می نماید. 
🔺اما ریاست به حفظ و نگهداری و نظم وترتیب دادن به وضعیت موجود می پردازد وخلاقیت و آفرینشی در آن دیده نمی شود شرایط هرچی هست باشد رییس درجا می زند و تلاش می کند شرایط را همانگونه که هست حفظ نماید.

🔴 معمولا روسا در حال امر و نهی کردن هستند ولی مدیران برعکس در تعامل با پرسنل خود و استفاده از نظرات آنها هستند. 

🔴 یک مدیر بازخوردهای اقدامات خود را دریافت و تحلیل می نماید. اما رییس بازخوردها را دریافت و تنبیه می نماید.

🔴 رییس برای نگهداری وضع موجود از اهرم زور گاهی استفاده می کند ولی مدیر اهرمی به نام زور را نمی شناسد.

🔴 رییس جبهه می گیرد ولی مدیر مشاوره می کند 

🔴 رییس وابسته به قدرت است اما مدیر وابسته به اعتماد کارکنان

🔴 رییس توقع احترام دارد اما مدیر احترام را بر می انگیزد.

🔴 مدیر حس اعتماد را اشاعه می دهد اما رییس ترس را

🔴 رییس دنبال خطاکار میگردد اما مدیر دنبال اشتباه


و … بسیاری از خصلت های دیگر که احتمالا همه ما به نحوی در محیط کار خود و اطراف بسیار مشاهده نموده ایم.

در این میان مدیران قوی و ضعبف وجود دارند همچنین روسای قوی و ضعیف نیز وجود دارند. متاسفانه بسیار دیده می شود که مدیران تبدیل به رییس شده اند و جایگاه خود را فراموش کرده اند.

حال تصمیم بگیرید می خواهید مدیر باشید یا رییس؟؟؟ کدام برای شما لذت بخش تر است؟؟؟

 

 

⭕️پیام ۸

 مدیر باید چهره شادابی داشته باشه…
این باور که حرفه‌ای بودن معادل جدی بودن است را فراموش کنید. طنز و شوخی را وارد محیط کارتان کنید و همیشه چهره شاد و پرانرژی داشته باشید. شاد که باشید کارکنان هم از شما شادابتر و بانشاط تر خواهند شد. کارکنان را دورهم جمع کنید و از آن‌ها درباره راه‌کارهایی که برای شاداب شدن محیط کارشان می‌تواند وجود داشته باشد، مشورت بگیرید.

 

 

⭕️پیام ۹

همیشه کسی که توانایی خرید یک دستگاه اتوبوس رو داره لزوما نبایستی راننده اون اتوبوس باشه ، گاهی اوقات ممکنه ما سرمایه راه اندازی یک کسب و کار موفق را داشته باشیم ولی حتی با داشتن مدرک تحصیلی هنر مدیریت اون کسب و کار را نداشته باشیم.

در این شرایط تصمیم درست این است که یک مدیر لایق را در این سمت قرار دهیم و خارج از گود به نظارت اکتفا کنیم.

فراموش نکنیم مدیریت ترکیبی از علم و هنر است.

 

 

⭕️پیام ۱۰

♦️ پنج ویژگی که لازمه هر موفقیتی است:

انگیزه بالا:
انگیزه قوی در واقع سوخت حرکت ما در  طول مسیر موفقیت هست که مانع توقف ما در مسیر میشود. این انگیزه به ما این اطمینان را میدهد که حتما تمام کارها را انجام خواهیم داد.

 به خود متکی بودن: 
باید مسئولیت همه چیز را بپذیریم و به خودمان متکی باشیم.

اراده قوی:
به جای اینکه فعالیتهامان را به تعویق بندازیم ، به استقبال آنها بریم و آنها را انجام بدهیم  اگر اراده کنیم، هر چیزی که بخواهیم را بدست میاوریم.

صبر و شکیبایی: 
همیشه و در هر موقعیتی صبور باشیم حتی در مواقع شکست و ناکامی.

صداقت: 
صداقت به ما شخصیت والایی میبخشد و باعث اعتبار ویژه ی شما میشود این ویژگی را  در شخصیت تان پرورش بدهید.

 

 

⭕️پیام ۱۱

کسانی که پس از تغییر، تغییر می‌کنند زند‌ه خواهند ماند.

کسانی که با تغییر، تغییر می‌کنند موفق خواهند شد.

کسانی که تغییر را به وجود می‌آورند د‌یگران را رهبری خواهندکرد،!

 

⭕️پیام ۱۲

به تیم خود اعتماد داشته باشید 

شک و تردید داشتن گاه مزایایی را با خود به دنبال دارد. با این حال، وجود اعتماد بین اعضای تیم برای موفقیت آن کاملا ضروری است. نخست مدیر تیم باید به اعضای آن اعتماد داشته باشد تا اعتماد بین اعضا نیز ایجاد و تقویت شود. مدیران باید باور خود به شایستگی و توانایی اعضای تیم را به آنها نشان دهند. به اعضای تیم خود اعتماد کنید و وظایف چالشی را به عهده آنها بگذارید. با اعطای اختیارات لازم به اعضا فرصت درخشش را برای آنها فراهم کنید و ارزش تلاش های شان را برای موفقیت تیم به آنها نشان دهید.
لطفا" اعضای تیم را آزمایش نکنید… مدیرانی که کارکنان خود را مورد آزمایش قرار می دهند صدمات جبران ناپذیری به موقعیت کلی تیم وارد می کنند.

🔴اعتماد مانند خیابان دو طرفه است، هر چه مدیران زودتر از این خیابان عبور کنند ، کارکنان آنها با سرعت بیشتری این کار را انجام می دهند.

کانال آبکنار ما

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *